Çatkapı Ankara lezzetleri


Çatkapı – Ankara Lezzetleri

30 Haziran 2011 Perşembe

Twitter'da başarılı sohbetin sırları

Twitter'da sohbet ederek bir konu ya da bir olay hakkında tartışmak, her geçen gün yaygınlaşıyor. Basitçe, bir hashtag (#) etrafında örgütlenen insanların konuşmaları kolayca takip edilebiliyor. Şu anda dahi binlerce olmasa da yüzlerce twitter sohbeti hashtaglar üzerinde gerçekleştiriliyor. Hashtagler, kendi sektörümüzdeki diğer insanlarla tanışmak ve konuşmaya başlamak için çok kolay bir yöntem olarak karşımıza çıkıyor. Klout adlı şirkette online etki yöneticiliği yapan aynı zamanda The Huffington Post'ta blog yazan Megan Berry, twitter'da başarılı sohbet için bizlere yedi önemli ipucu veriyor. Sohbete başlamanın zaman ve çaba gerektirdiğini söyleyen Berry'nin yeterince hazırlık yapan herkesin olumlu sonuç alabileceğini vurguladığı twitter sırları şöyle:

1- Sohbete girerken hedefleriniz konusunda açık olun

Bazıları, twitter'da hali hazırda çok sayıda sohbet konusu olduğunu söylüyor. Peki varolan konulardan birine dahil olmak yerine nasıl yeni bir sohbet konusuna öncülük edilebilir? #wjchat, #blogchat, #smmeasure, ve #u30pro gibi başarılı sohbet yaratıcıları ile konuştuğumuzda onlar, bu süreçten büyük yarar sağlıyor. Bu yolla bir şirket, düşünce lideri konumuna getirilebilir ya da marka bilinirliği yükseltilebilir. Bireyler için de sektördeki diğer kişilerle temasa geçimesinde ve kişisel markanın büyütülmesinde yardımcı olabilir.

Fakat süreç kolayca üstesinden gelinebilecek gibi görünmüyor. Herhangi bir sonuca varmadan önce ciddi zaman harcamak gerekiyor. Eğer sohbeti bir şirket adına gerçekleştirecekseniz öncelikle başarılı görülen yönler konusunda emin olmalısınız. Şirketinizden bahseden insanların sayısı, duyguları, konuştukları konular ve yaş grubunu dikkate almalısınız.

2- İnsanların dikkate alacakları bir başlık seçin

Bir konunun insanlarca dikkate alınıp alınmadığını nasıl anlarsınız? Genç profesyoneller için Twitter sohbet hashtag'i #u30pro'nun yaratıcısı David Spinks, İnsanların hali hazırda konuştukları konuların sizin markanızla bağlantısını yakalayarak işe koyulmanızın süreci kolaylaştıracağını söylüyor. Sprinks, en sonunda insanların sizin markanız hakkında konuşuyor olacaklarını çünkü bu süreci organize edenin siz olduğunuzun altını çiziyor.

3- Otantik olun

#wjchat'in kurucusu Robert Hernandez, "Doğruya ulaşmak ve başarı elde etmenin anahatarı otantik olmaktır. #wjchat, organik bir şeydir ve başkaları tarafından paylaşılan paylaşılan bir tutkuyu temsil eder. Eğer kararlı olduğunuz bir konu varsa oralarda bir yerde sizinle bağlantıya geçmek isteyen birileri olabilir" diyor. Bunu sadece yapmak durumunda olduğunuz için yapmayın. Gerçekten bir toplulukla temas kurmak istiyorsanız yapın. Sprinks şöyle devam ediyor: "Sohbet yavaşça başladığında tutkuları bir itici güç olarak kullanın. bizim ilk sohbetiniz yedi kişilikti ve sadece 150 tweet aldı. Bugün, ortalam bir sohbetimiz 150 kişi ile başlıyor ve bin 200 tweeti buluyor. Doğru insanlarla temasa geçin. Bunun ardından toplum sizi bulacaktır."

4- Bir zamanlama belirleyin ve tutarlı olun

Twitter sohbetlerinin çoğu haftada bir kez ve bir saatliğine ortaya çıkar. Fakat bu işe yeni başlıyorsanız ajandanızı bir kaç haftalık ya da aylık olarak planlayabilirsiniz. Böylece süreç içerisinde eklemeler yapabilirsiniz. #smmeasure'dan Sheldon Levine, eğer hashtag'ini yeni başlatıyor olsaydı haftalık yerine daha uzun süre belirleyeceğini ifade ediyor. #blogchat'ten Mark Collier de sohbet için seçilen zamanın sizin ve izlerkitle için uygun olmasının önemine dikkat çekiyor. İnsanların bizim sohbetimize katılmalarını istiyorsanız öğlen yemeği zamanını ve akşam 7 - 8'i seçmenizi öneriyor.

5- Planlayın ama esnek kalın

Her hafta, twitter sohbetlerinin çoğunda farklı konular üzerine eğiliniyor. Sohbete başlarken önünüze koyduğunuz amaç, süreç içinde farklılık gösterbiliyor. Sprinks, twitter sohbetlerinin, müşterilerin şikayetleri iletebilecekleri bir platform olabileceğine vurgu yapıyor. Twitter sohbetleri hızlı ilerler, ve sonuçlar kısa sürede görülebilir. Gelebilecek her türlü soruya karşı hazırlıklı olmak gerekiyor. Eğer bir şirketseniz, twitter chatlerini yapacak kişinin firma adına konuşabilecek nitelikte olmasına dikkat edin.

6- Düşünce liderlerini sohbete getirin

Sohbete katılanlardan çekinmeyin ya da sohbete izlerkitle çekmeye yardımcı olabilecek misafir konuşmacılar bulun. Çünkü Twitter sohbetleri, içindeki insanlarla başarılı hale gelir. Özellikle yeni başladığınızda önemli insanları konuşmanızın içine çekmeye çalışın.

7- Sohbete katılanlara teşekkür edin.

Eğer insanlar, sizin sohbetinize vakit ayırıyorsa sadece ufak bir anınızı ayırıp onlara teşekkürlerinizi iletin. Collier, bu strateji yoluyla büyük başarı yakaladı. Bu, uygulama, sohbete katılanları teşvik etmeye ve topluluğun genişlemesine yardımcı oluyor.

Megan Berry'nin orjinal yazısını okumak için tıklayın.

Hiç yorum yok: