Çatkapı Ankara lezzetleri


Çatkapı – Ankara Lezzetleri

23 Kasım 2010 Salı

Ankara'nın 'havaya uçan' 51 yılı...

Birçoğunuzun yolu geçmiştir başkentin emektar havalimanı Esenboğa'dan... Artık eski Esenboğa Havalimanı olarak anmak gerekiyor tabii. Kurban bayramı tatilinin son gününde yeni Esenboğa Havalimanı'nın iç hatlar terminalindeki fotoğraf sergisi dikkatimi çekti. Adı: Geçmişten Günümüze Esenboğa Havalimanı. Alanın yeni işletmecisi TAV tarafından açılmış. Ankara'dan sıkılıp kaçmak ve sonra özleyip geri dönmek için sayısız kez kullandığımız o 'kendinden kontrol kuleli' eski terminalin fotoğraflarını da görünce dayanamadım, hemen incelemeye başladım. Başkentin olabildiğince uzağına konuşlandırılan havalimanı, 1955 yılında hizmete açılmış. Mimari kimliğine baktığınızda tam bir 'devlet dairesi'...

İyi kötü tam 51 yıl Ankara'nın kahrını çekti. Yarım asır... Kimler geldiii, kimler geçti o terminalden? Ne siyasi kulisler döndü o VIP salonunda? Kaç dünya lideri ayak bastı o terminalden Türkiye'ye... Kimler uçağını kaçırdı? Kimler için uçaklar bekletildi? Bunlar gibi yüzlerce soru geçti aklımdan izlerken o siyah beyaz kareleri... Terör saldırılarına da sahne oldu yaşlı terminal... 7 Ağustos 1982'de Ermeni terör örgütü ASALA'nın iki militanınca kana bulandı. Sekiz ölü, 72 yaralı...

Eski terminalin şu anda akibeti nedir bilmiyorum ama sergi beni aldı geçmişe götürdü. 2006'dan bu yana Ankara, yeni yüzüyle dünyaya açılıyor. Diğer ülkelerdekilerle karşılaştırıldığında yine küçük gelebilir ama artık başkentin şık bir havalimanı var. Tekrar eskiye dönersek, siz de o mütevazi terminaldeki mekanik terazilerde bagajınızı tarttırdıysanız, geniş camlı salonda inen kalkan uçakları izlediyseniz ya da apronda yürüyerek uçağa bindiyseniz bu fotoğraflar mutlaka ilginizi çekecek. Bugünlerde yolu Esenboğa'ya düşmeyenler için birkaçını paylaşıyorum. Zaten sergi iki hafta içinde sona erecek. İlgililere bir de öneri: Eski terminali neden havacılık müzesi gibi merkeze dönüştürmüyor sunuz? Yıkıldıysa gerçekten üzülürüm.

"Oh bee Ankara'ya ulaştık" dedirten kare...

Tahminimce apronda manevra öncesi. (Fotoğrafların altında herhangi bir bilgi göremedim.)

Ben bunlarla hiç taşınmadım. Yaşım müsade etmedi.

Bir resmi karşılama töreni olmalı.

Günümüze en yakın kare...

Bir ABD başkanı gelmiş olmalı. Zamanın Air Force One'ına benziyor.

Yolcular herhalde. Uçuş öncesi mi yoksa sonrası mı acaba?

Hiç yorum yok: