9 Ocak 2011 Pazar
Kurumsal Twitter İlişkilerinin Püf Noktaları
Geçtiğimiz yıl ile birlikte sosyal paylaşım mefhumu özellikle de twitter, iyiden iyiye yaşamımızda yer edinmeye başladı. Ülke olarak yine geriden geliyoruz ama geç de kalmış değiliz. Tradesmeninsights.com adlı blogunda pazarlama dünyasına yönelik yazılar yazan John Sonnhalter, sosyal medyaya ilişkin faydalı ipuçları veriyor. Sonhalter'in “Uzun Süreli İlişki Kurmada Bir Halkla İlişkiler Aracı Olarak Twitter Kullanımı” şeklinde Türkçeleştirebileceğimiz kısa makalesi sosyal medyada boy göstermek isteyenler için bir reçete. Makaleye bir göz atarsak.
Twitter, son dönemde sosyal medya sahnesinin en sıcak konusu. Özelikle de şirket yöneticileri, editörler, finansal analistler, toplum liderleri vb. kimseler için... Halka ilişkiler açısından bakıldığında burada büyük bir fırsat var. Fakat “Bu mecrayı editör ve analistlerin gözünü boyamak için kullanabiliriz” düşüncesine kapılmamak gerekiyor. Bunun yerine farkındalık getirmek ve uzun vadeli ilişkileri inşa etmeye başlamanın bir yolu biçiminde düşünmek daha faydalı olacaktır. Twitter'ın doğru kullanımı, sizlere pazarda avantaj sağlayacaktır. Şimdi Twitter'da yer almanın ipuçlarına bakalım.
- Kayıt olun: Twitter'da kendinize bir hesap oluşturun.
- Arkadaşlarınızı bulun: Benzer ilgi alanlarına sahip olduğunuz bireyleri takip etmek ve onlar tarafından takip edilmek isteyeceksiniz. Bu kimseleri bulduktan sonra onların takipçilerine göz atın ve o takipçi listelerinden sizle ilgili olabileceğini düşündüklerinizi siz de takip etmeye başlayın.
- Takip ettikleriniz ve takipçileriniz: Twitter'da sadece takip eden biri olmayın. Sizin de takipçileriniz olsun. Herhangi birinin, sizin Twitter hesabınızda ilk baktığı şey, sizi kaç kişinin takip ettiğidir. Bu sizin için bir güvenilirlik göstergesidir. Biri sizi takip etmeye başladığında sizin de onu takip etmeniz önemlidir. Twitter'da bu işlemi yapan bazı otomatik programlar bulmak mümkün. Bu programlar aynı zamanda sizi takip etmeyi bırakanları da takip ettikleriniz arasından kaldırma yeteneğine sahip.
- Dinleyin: Sosyal medyada dikkat edilmesi gereken en önemli noktalardan biri dinlemektir. Twitter'da iletişim kurmaya başladığınızda önce sadece izleyin. İnsanlar ürünleriniz, hizmetleriniz ve sizin hakkınızda neler söylüyor? Bunu yapmak için Twitter'daki “arama” işlevini kullanabilirsiniz. Bulmak istediğiniz anahtar kelimeyi arama bölümüne yazdığınızda ilgili tüm iletiler ekranınızda listelenecek.
- Tweetlemeye başlayın: Twitter'da konuşmaya başlamak için rahat olun. Eğer ilginç bir ileti veya makale görürseniz, onu linkleyin. İnsanlar sizin tweetlerinize tepki vermeye ve onları retweet etmeye başladığında sosyal medyada kabul görmeye başladınız demektir.
- Yazma becerilerinizi geliştirin: Twitter'daki 140 karakter limiti, kelimeleri dikkatli seçmenin hiç de kötü bir şey olmadığını keşfetmenizi sağlayacak. Tweetlerinizi net ve anlaşılır biçimde yazın.
Bu ipuçlarını kullanarak tweetlemeye iyi bir başlangıç yapabilirsiniz.
Etiketler:
halkla ilişkiler,
ilişkiler,
kurumsal iletişim,
sosyal medya,
tweet,
twitter
Kaydol:
Kayıt Yorumları (Atom)
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder